31 Mart 2012 Cumartesi

istanbul sokaklarıı

''söyleyin sevgilin nerde'''
 çare bulun derdime istanbul sokakları''

bazen şarkılarla bir çok anı sizi ziyaret eder...
bu akşam için mutfakta babama meze hazırlarken dilime dolandı bu şarkı...sonra çocuklugum ortaokul çagım geldi aklıma...
   babam haftasonları gelırdı eve yolda çalışırdı,tutku genelde sokagın köşeindeki kaldırıma oturur babamı beklerdi.annem yemekleri yapar beklerdi,akşamüstü oldu mu,babam elindeki torbalarla gelirdi.hemen torbalara yumulurduk.annemın sıgarası,kolamız ve cıkolatalarımız rakısıyla gelırdı.sımsıkı sarardı babam bızı.cuma gunlerını bu yuzden severım hep,cumalar hep kavusmadır benım ıcın,pazarlarda veda...
   arada komsular eslık ederdı bıze yasemin teyzemler...alimenin sesi güzeldir,mehmet amca sazı alırdı eline başlardı tıngırdatmaya ben köşeye büzüşür onları dinlerdim...ortaokul cagımızda ya 1. sınıf ya 2. sınıf şakrana gitmişiz demiryolu kampına istanbullu bır cocuga asık olmusum,o donem herkes asık ya bende olucam=)neyse 11 gun gulduk oynadık falan donduk ızmıre...bu haftasonu bulusmalarında hep alımeden ıstanbul sokaklarını ıstedım o soyledı ben iç çektim...masalarda rakılar,mezeler bulunurdu gecenın sonunda yasemın teyzeden meyve tabagı salgım senı sevıyorum notuyla...yıllar boyle gectı...
   yasemın teyzem uzaklara gitti,sazlar yine çalındı,ama o neşe bir daha olmadı...

Hiç yorum yok: